Szlak rowerowy „Szczucinka”?

 Na trasie nieczynnej od 2006 roku linii kolejowej Tarnów – Szczucin planowane jest uruchomienie szlaku rowerowego. Trasa popularnej „Szczucinki” liczyć ma 37 kilometrów, a koszt inwestycji zaplanowano na 15 milionów złotych. Realizacją projektu zajmuje się Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

 

W Dąbrowie Tarnowskiej odbyło się spotkanie samorządowców dotyczące przekształcenia torowiska linii kolejowej Tarnów – Szczucin i wykorzystania jego potencjału rekreacyjnego. Inwestycja została wyceniona na kwotę 15 mln zł. Licząca 37 kilometrów ścieżka rowerowa będzie miała charakter ponadregionalny i ma być jedną z najdłuższych tras rowerowych w regionie.

Głównym założeniem projektu jest maksymalne wykorzystanie terenów, po których przebiegała zamknięta linia kolejowa. Szlak m.in. ma odciążyć, zwłaszcza od  ruchu rowerowego, wąską i niebezpieczną drogę krajową nr 73. Realizacją projektu zajmuje się Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

Opracowana przez samorząd województwa małopolskiego koncepcja budowy pierwszego etapu ścieżek rowerowych zakłada budowę ponad 600 km turystycznych szlaków dla jednośladów. Wprawdzie „Szczucinka” nie została w niej ujęta, jednak, jak podkreślił Jacek Krupa podczas spotkania z samorządowcami z Powiśla Dąbrowskiego, inwestycja może powstać dzięki współpracy lokalnych samorządów oraz województwa małopolskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. - Wspólnie możemy zabezpieczyć środki na realizację projektu: 85 % - finansowanie unijne, ok. 1,5 mln zł wkład własny samorządów lokalnych, pozostałe środki dołoży województwo – przekonuje marszałek Krupa.

Zgodnie z przepisami, do przejęcia gruntów, a wcześniej do zlikwidowania linii kolejowej konieczna jest zgoda gmin na taką likwidację oraz nabycie od PKP terenów po nieczynnej linii kolejowej. Procedura przejmowania gruntów potrwa około roku.

02.06.2016
Komentarze:
Bartek: 05.06.2016
A czemu nie może tam jeździć pociąg ?? Co za durne samorządy. Zamiast ułatwiać komunikację pomiędzy miastami to się ją utrudnia. Zastanówcie się drodzy włodarze co robicie. Najlepiej zlikwidować i po problemie. W Czechach linie lokalne świetnie się sprawdzają, a ludzie jedzą do pracy pociągami, małymi szynobusami, które świetnie się sprawdzają. Bocznice towarowe i ładownie też się zlikwidowało, bo przewożenie małych towarów nie jest opłacalne, a wiecznie węgla w takiej ilości jak za czasów dawniej się nie będzie wozić, kopalni coraz mniej. Drogi są zatłoczone, a coraz więcej firm zacznie korzystać z transportu kolejowego, tylko trzeba im to umożliwić. Ale jak nie będzie po czym to nic z tego nie wyjdzie.
Tomasz: 05.06.2016
15 milionów za beznadziejną i nikomu nie potrzebną ścieżkę rowerową,a za 30 milionów zlecona firma wyremontuje całą linię kolejową i będzie można przywrócić ruch pociągów. Gdyby ta linia była moją prywatną, albo byłbym Marszałkiem Województwa Małopolskiego od razu wyremontowałbym linię wraz z budynkami i peronami, zamontowałbym sieć trakcyjną 600V i odkupiłbym od WKD jednostki EN94, które pomimo wieku i wycofaniu po zmianie napięcia na 3000V były w dobrej kondycji. Następnie, stopniowo gdy ludzie przesiedliliby się z nieekologicznych, niebezpiecznych i niekomfortowych busów na pociągów, stopniowo dokładał tabor niskopodłogowy i nowoczesny. Dlaczego w tym kraju rządzą bezmózgie yeti?? Kolej to priorytet dla każdego kraju, na ścieżki rowerowe też są miejsca ale nie na liniach kolejowych. Jestem stanowczo przeciwny likwidacji tej linii kolejowej. Dziękuje za wypowiedź
oj misie gogusie!: 21.06.2016
Chcecie przywracać pociągi na te trasy? Chyba ktoś ma niezłą fantazję... Bilet Szczucin-Tarnów = 2.5zł, miesięczny około 15zł - jeszcze jakieś pytania? Ile ludzi pojedzie koleją? Ścieżka jest porażką bo pompowane są pieniądze w coś co nie przełoży się na lepszą codzienność mieszkańców. Na wsiach zrobić dzieciom chodniki a nie tworzyć bubel. W wyborach będzie ładniej brzmiało hasło typu - Najdłuższy w Małopolsce szlak rowerowy vs nowe chodniki.
Twój komentarz:
Ankieta
Czy weźmiesz udział w nadchodzących wyborach samorządowych?
| | | |