Nowy łącznik otwarty

 Bez uroczystego otwarcia się nie obejdzie, ale kierowcy mogą już korzystać z nowego łącznika autostradowego na Dunajcu. I korzystają. Pierwsze samochody pojawiły się na nim niemal natychmiast po usunięciu barierek ochronnych. Chciałoby się powiedzieć – wreszcie.

 

Najpierw inwestycja została odebrana przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego. Potem usunięto taśmy z tablic kierunkowych oraz oczyszczono jezdnię z pozostałości błota nawiezionego przez maszyny. Wreszcie, 29 grudnia  usunięto barierki ochronne i niemal natychmiast na nowo wybudowanym łączniku autostradowym z przeprawą nad Dunajcem pojawiły się samochody. Najdłuższa, bo licząca 815 metrów przeprawa, uroczyście i oficjalnie zostanie otwarta na początku nowego roku, ale już można z niej korzystać. Budowa łącznika rozpoczęła się we wrześniu 2021 roku. W ramach inwestycji przebudowano ulicę Witosa, powstało też nowe rondo. Największe zainteresowanie budził jednak sam most, głównie ze względu na imponujące rozmiary. Przeprawa jest nie tylko najdłuższą w Małopolsce, jest też jedną z największych w kraju. Posiada najdłuższe w Polsce przęsło – o długości 185 metrów, realizowane w technologii tzw. betonowania nawisowego. Budowa łącznika i nowej przeprawy pochłonęła ok. 170 milionów złotych i była możliwa w głównej mierze dzięki środkom unijnym. Liderem projektu był Zarząd Dróg Wojewódzkich i urząd marszałkowski, ale inwestycję finansowo wsparły także: miasto Tarnów, powiat tarnowski i gmina Wierzchosławice. Pozyskane zostały również środki rządowe.

 

 

29.12.2023
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |