Amerykańska teoria w polskiej szkole

W styczniu Szkoła Podstawowa w Szczurowej rozpoczęła II etap realizacji programu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”. Podstawą programu jest teoria amerykańskiego psychologa Howard Gardner, który w odniesieniu do dzieci wyróżnia i opisuje osiem inteligencji. Maluchy w Szczurowej z powodzeniem rozwijają każdą z nich.

Teoria H. Gardnera, amerykańskiego psychologa który w odniesieniu do dzieci wyróżnia i opisuje osiem inteligencji znalazła zastosowanie w Szkole Podstawowej w Szczurowej. Realizację programu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” wsparło Ministerstwo Edukacji Narodowej i dotacja z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, która umożliwiła zorganizowanie pięćdziesięciu dodatkowych zajęć oraz zakup pomocy dydaktycznych. Programem objęci są najmłodsi uczniowie Szkoły Podstawowej w Szczurowej. W grudniu ubiegłego roku zakończył się I jego etap, który realizowany był przez uczniów klasy drugiej pod kierunkiem wychowawczyni Elżbiety Grzesik. W ramach projektu, dzieci mają szansą poznać i zrozumieć otaczający ich świat poprzez bezpośredni z nim kontakt. Stąd też ogromna ilość wycieczek w najróżniejsze miejsca i przyglądanie się z bliska środowisku, instytucjom, pracownikom i pracy. Były więc maluchy i na łące, gdzie przez lupę podglądały owady, i w pasiece przyglądając się krzątaninie pszczół i pszczelarzy . Odwiedziły m.in. park ruchomych dinozaurów i cuda architektury w Inwałdzie. W piekarni poznawały ciężką pracę piekarza próbując samodzielnie wykonać bułeczki i rogale, na poczcie dowiedziały się, co jest po drugiej stronie okienka i jaką drogą pokonuje paczka. Z programu skorzystali także rodzice, którzy mieli okazję poznać „mocne” i „słabe” strony własnego dziecka oraz dowiedzieli się w jaki sposób odkrywać, rozwijać i wspierać jego zdolności.
Od stycznia realizację II etapu projektu rozpoczynają pierwszaki, a od września rozpocznie się III, ostatni jego etap.
18.02.2010
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |