Tarnowianie otrzymują deklaracje

 Już wkrótce właściciele nieruchomości w Tarnowie otrzymają do wypełnienia specjalne deklaracje. Na podstawie udzielonych odpowiedzi zadeklarują stawkę za odbiór odpadów. Akcję prowadzi Tarnowski Organizator Komunalny.

 

Do 15 lutego właściciele nieruchomości w Tarnowie mają wypełnić i dostarczyć do Tarnowskiego Organizatora Komunalnego przy ulicy Bernardyńskiej 24 wypełnioną deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. – Deklaracje wraz z krótką instrukcją jak je wypełnić trafią do skrzynek pocztowych, ale zainteresowani mogą także pobrać je z naszej strony internetowej www.odpady.tarnow.pl, wydrukować a po ich wypełnieniu dostarczyć do nas – mówi Krzysztof Kluza, p.o. dyrektora TOK.

Deklaracje dostępne są również w siedzibie TOK przy Bernardyńskiej 24 oraz w budynku UMT przy Nowej 4 w specjalnie utworzonym punkcie informacyjnym. Tutaj mieszkańcy mogą uzyskać wszelkich informacji na temat wdrażania nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz złożyć wypełnione deklaracje. Pełna informacja udzielana jest też telefonicznie pod numerem: 14 688 86 30.

Wypełnienie i dostarczenie deklaracji do TOK jest obowiązkiem wszystkich właścicieli nieruchomości w mieście. Nakłada go uchwała Rady Miejskiej podjęta w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Obowiązek dotyczy zarówno właścicieli posesji jednorodzinnych, jak i właścicieli, zarządców oraz administratorów kamienic i bloków. W tym drugim przypadku lokatorzy praktycznie nie muszą się o nic troszczyć – wszystkie formalności załatwi za nich podmiot administrujący daną nieruchomością.

Radni uchwalili, iż odbiór śmieci z nieruchomości zamieszkałej wynosi 9,90 złotych miesięcznie od osoby przy segregowaniu śmieci i 15 złotych od osoby za odpady zmieszane, czyli nie posegregowane. – Każdy z nas może sam zdecydować czy na poziomie własnego gospodarstwa domowego będzie segregował odpady czy też, decydując się na wyższą opłatę, będzie wyrzucał śmieci „jak leci” – mówi Henryk Słomka-Narożański, zastępca prezydenta Tranowa.

W przypadku nieruchomości niezamieszkałych, a więc zakładów pracy, instytucji publicznych, etc., obowiązują stawki liczone od ilości zadeklarowanych pojemników i sposobu selekcji odpadów.

Nowe zasady i nowe stawki obowiązywać będą mieszkańców od 1 lipca tego roku. Do 30 czerwca należy rozwiązać dotychczasowe umowy o wywóz śmieci podpisane z wybranymi firmami usługowymi. Rozwiązując umowę warto zwrócić uwagę na długość okresu wypowiedzenia tak, by przestała ona obowiązywać z dniem 1 lipca.

15.01.2013
Twój komentarz:
Ankieta
Czy jesteś za przywróceniem handlu w niedziele?
| | | |