Nie daj się wyrolować.

Zapraszamy do lektury cyklu porad Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie.

Na łamach naszego portalu będziemy regularnie publikować informacje o prawach przysługujących konsumentom, prawach, o których często sami nie mamy pojęcia. Mamy nadzieję, że informacje te choć trochę pomogą w codziennym życiu i ułatwią poruszanie się po gąszczu skomplikowanych często przepisów.

Oczekujemy także na pytania do Rzecznika, na które odpowiadał będzie na łamach portalu. Pytania przesyłać można na adres: redakcja@tarnowskieinfo.pl.

Po prostu – nie dajmy się rolować.

Leasing konsumencki *

Z początkiem lipca 1011 roku zaczęły obowiązywać przepisy ustawy z dnia 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz. U. nr 106, poz. 622). Ustawa w art. 9 wprowadziła zmiany do ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U z 2010 r., Nr 51, poz. 307 z późn. zm.) w zakresie regulującym tzw. leasing konsumencki), które m.in. zliberalizowały dostęp do leasingu, umożliwiając osobom fizycznym, nieprowadzącym działalności gospodarczej zawieranie umów określanych od tej chwili jako leasing konsumencki. czytaj dalej...

Umowa o usługi turystyczne, czyli jakie prawa ma turysta wyjeżdżający z biurem podróży.

Każdy z nas marzy o udanym urlopie, o tym, aby nikt i nic nie zakłócił nam oczekiwanego wypoczynku. Niestety, ale bywa i tak, że zamiast realizacji marzeń następuje realizacja najczarniejszego koszmaru. czytaj dalej...

Sprzedaż konsumencka – kilka przydatnych informacji

Sprzedaż konsumencka to sprzedaż (dokonywana w zakresie działalności przedsiębiorstwa) rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą. Rzecz taka nazywana jest towarem konsumpcyjnym. Towarem konsumpcyjnym będzie zarówno samochód, telewizor jak i jogurt czy też buty. czytaj dalej...

Rzecznik konsumentów – uprawnienia.

W ostatnim czasie wiele osób zwraca się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Tarnowie z prośbą o pomoc, jednakże tak do końca nie wiedząc jakie uprawnienia mu przysługują. Postanowiłem zatem przybliżyć (przypomnieć) te uprawnienia. czytaj dalej...

Kilka słów o gwarancji

Podczas swojej działalności wielokrotnie obserwowałem, iż konsumenci są w przeróżny sposób wprowadzani w błąd przez sprzedawców. Najczęstszym przypadkiem wprowadzenia konsumentów w błąd mamy do czynienia podczas dokonywania płatności i wydawania paragonów, szczególnie w dużych sklepach i hipermarketach. czytaj dalej...

| | | |